Często można napotkać się na problemy w sieci użytkowników, którzy opisują problemy z dostarczeniem poczty do usług należących do Microsoftu. Niestety firma podchodzi niezwykle restrykcyjnie do poczty wysyłanej do jej użytkowników (czego niestety nie można powiedzieć o ilości spamu otrzymywanych z tych adresów). Dlatego jeśli próbujesz wysyłać wiadomości na adresy w domenie (lub też obsługiwanych przez te serwisy):
- hotmail
- live
- msnt
- outlook
Musisz zatroszczyć się o detale w konfiguracji swojej poczty. Jeżeli posiadasz pocztę współdzieloną (bez względu na dostawcę) - możesz napotkać okresowe problemy z wysyłką na adresy i usługi. Związane jest to z ponad przeciętną filtracją nadawców do tych usług.
Outlook/hotmail po za standardowymi czarnymi listami sprawdza także, czy Ty jako właściciel swojej poczty zgłosiłeś do nich informację i zarejestrowałeś swoją domenę jako dostawca poczty. Tak, tak to nie żart :) Jeżeli nie zarejestrowałeś swojej domeny ww. firmie, istnieje duże ryzyko odrzucenia Twojej poczty.
Jeżeli jesteś posiadaczem poczty dedykowanej powinieneś zarejestrować swoje domeny w systemie Microsoftu w celu zwiększenia szans dostarczenia wiadomości do wymienionych odbiorców.
Dlaczego usługi współdzielone mają większe problemy
Związane jest to z faktem, iż dostawca traktuje usługi współdzielone jako jeden „worek różności”, z którego to wolumin ruchu i jego jakość nie jest liczona z twojej domeny ale ze wszystkich domen. Dlatego nawet nie wysyłając spamu, ale np. dużą ilość wiadomości można zostać odrzuconym.
Jak nie zostać odrzuconym przez outlook/hotmail
Przede wszystkim, jeżeli posiadasz pocztę dedykowaną rozdziel adresy IP na wysyłki zautomatyzowane:
- oferty
- newslettery
- przypomnienia
- powiadomienia
- zapytania
oraz na wykorzystywane przez ludzi do wysyłki wiadomości indywidualnych.
Dobrym wyjściem, jest także wysyłka wiadomości automatycznych, nie tylko z innych adresów email, ale także innych domen. Ponieważ będzie miało to wpływ na wyliczanie reputacji Twojej poczty przez inne serwery pocztowe.
Zasady wypełnienia formularza zgłoszeniowego (tylko dla użytkowników poczty dedykowanej)
Wchodzimy na adres rejestracji nadawców pocztowych
I wypełniamy formularz zgodnie z opisem:
Contact Name Imię i Nazwisko osoby kontaktowe w Twojej firmie
What domain are you sending to? Wybierz domenę, dla której chcesz zarejestrować możliwość wysyłki Twojej poczty. Jeżeli chcesz wysyłać do kilku nadawców, musisz wypełnić wniosek kilkukrotnie.
Contact e-mail address (this email must be valid to receive the investigation report): Twój adres email, na który będą wysyłane raporty o ew. problemach. Proponuje utworzyć adres abuse@nazwa-twojej-domeny.pl. Który jest adresem domyślnie nie filtrowanym i przeznaczonym do tego typu zgłoszeń.
What domain are you sending from? Nazwa domeny z której będziesz wysyłać pocztę. Jeżeli posiadasz kilka domen. Wniosek będziesz musiał wypełnić kilkukrotnie.
How would you describe your company or yourself? Wybrać zgodnie z opisem.
Outbound IP(s) or range(s): Podaj adresy IP otrzymane wraz z pocztą dedykowaną
Is your server dedicated or shared? Jeżeli tylko zgłaszana domena będzie wykorzystywała podane adresy IP, zaznacz dedicated w przeciwnym wypadku proponujemy shared
Copy and paste any error messages wklej zawartość zwrotki wiadomości, którą bezskutecznie próbujesz dostarczyć
Provide the URL of your web site: adres do twojej strony firmowej
Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego jest duża szansa na poprawę reputacji Twojej poczty w nadchodzących dniach.