Wysyłasz wiadomość email i nie dociera ona na na skrzynkę email odbiorcy? Jedynymi powodami mogą być:

  1. Wiadomość została odrzucona - w takim przypadku: zawsze na skrzynkę nadawczą pójdzie zwrotka z informacją typu UNDELIVERED MAIL - w tej wiadomości znajduje się informacja o powodzie odrzucenia. Czas otrzymania takiej zwrotki może wynieść nawet kilka dni.

  2. Wiadomość dotarła i została wrzucona do folderu spam

  3. Wiadomość dotarła i została pobrana przez inne urządzenie oraz usunięta z serwera (np. smartfon).

  4. Wiadomość nie została wysłana.

Czy maile które miały dojść a nie doszły są do odzyskania?

Niema możliwości odzyskania nie odebranych wiadomości, ponieważ niema ich z skąd odzyskać - fizycznie nie dotarły.

Jeżeli wina leżała po stronie serwera odbiorczego, ponieważ ten nie odpowiadał lub podczas próby połączenia wystąpił błąd - serwer nadawczy (w przypadku prawidłowej konfiguracji) będzie próbował nawet do kilku dni dostarczyć wiadomość.

W przypadku otrzymania przez serwer nadawczy jednoznacznej informacji - iż wiadomość nie zostanie odebrana (np. z powodu spamu) - serwer nadawczy nie będzie próbował jej dostarczyć ponownie.

Ostatecznym potwierdzeniem zakończenia próby dostarczenia maila do adresata jest mail zwrotny do nadawcy typu UNDELIVERED MAIL. Otrzymana wiadomość oznacza zakończenia jakichkolwiek prób dostarczenia wiadomości. W samym mailu zwrotnym znajduje się informacja o powodzie nie dostarczenia wiadomości.

Dlaczego czasami otrzymuje wiadomość typu UNDELIVERED MAIL po kilku minutach a innym razem po kilku dniach.

Wynika to ze "zwodzenia" przez serwer odbiorczy. Zwrotki które przychodzą natychmiast po wysłaniu, są spowodowane zdecydowaną i jednoznaczną odpowiedzią serwera. W przypadku kilku godzinnych lub nawet kilku dniowych oczekiwań na zwrotkę może to wynikać z faktu, iż serwer odbiorczy niejako zwodzi nadawcę i cały czas prosi go aby ten spróbował później.

W momencie przekroczenia pewnego limitu (w przypadku hostit.pl wynosi on standardowo 3 dni) - serwer zaprzestaje dalszej wysyłki i odsyła informację zwrotną do nadawcy, iż nie jest możliwe dostarczenie wiadomości

Jak czytać wiadomości typu UNDELIVERED MAIL

Tzw. zwrotka w większości przypadków wiadomość wraca do nas z tematem o tytule Undelivered Mail to sender lub zwyczajnie w języku polskim "Wiadomość nie mogła zostać dostarczona"

Poniżej przedstawiamy typową zwrotkę:

From: MAILER-DAEMON@v612.hostit.pl (Mail Delivery System)
To: XXXXXXXX@hostit.pl
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender
Date: Fri, 13 Nov 2015 08:54 (16 mins ago) 
full headers | skip to bottom | permalink
This is the mail system at host XXXXXXX.hostit.pl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

               The mail system

<XXXXXXXX@hostit.pl> (expanded from <root>): host poczta.hostit.pl[188.68.248.38]
said: 554 5.7.1 <YYYYYYYY@v612.hostit.pl>: Sender address rejected: Prosze
wlaczyc SMTP_AUTH (in reply to RCPT TO command)

Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit, który informuje o powodzie odrzucenia wiadomości:

<XXXXXXXX@hostit.pl> (expanded from <root>): host poczta.hostit.pl[188.68.248.38]
said: 554 5.7.1 <YYYYYYYY@XXXX.hostit.pl>: Sender address rejected: Prosze
wlaczyc SMTP_AUTH (in reply to RCPT TO command)

Powodem nie dostarczenie naszej wiadomości był fakt, iż nadawca nie włączył autoryzacji.

W przypadku braku możliwości "odkodowania" informacji zwrotnej - bardzo prosimy o przesłanie całej wiadomości jako źródła:

https://hostit.pl/pomoc/442,pobranie-naglowkow-wiadomosci-email.html