W przypadku problemów z wyświetlaniem wszystkich wiadomości email, które wysłano/odebrano lub gdy posiadają one złe daty czy błędnych nadawców, może to wynikać z potrzeby przebudowy/synchronizacji indeksów programu pocztowego.
Przebudowa indeksów w programach pocztowych, polega na przyporządkowanie im odpowiednich numerów identyfikacyjnych, ponieważ do rozsynchronizowania danych może i dochodzi dość często np. gdy:
- korzystasz z różnych aplikacji IMAP/POP
- przenosisz dane pomiędzy serwerami
- przywrócenie danych z backupu Twojego lub naszego
- problemów z siecią podczas odbierania wysyłania wiadomości
Twórcy programów wbudowali proste i skuteczne narzędzie do radzenia sobie z takimi przypadkami, wystarczy skrzynkę uporządkować. Pamiętaj aby regularne przeprowadzać sanitaryzację skrzynki (np. raz w miesiącu).
Webmail
W przypadku Webmail działanie jest niemal natychmiastowe.
Webmail błędne daty, nie wyświetla wszystkich wiadomości
W tym celu po zalogowaniu się do aplikacji kliknij na tzw. hamburgera czyli trzy kropki w lewym górnym rogu obok nazwy Twojego adresu email na który się zalogowałeś, następnie wybierz opcję uporządkuj. Operacja być może będzie musiała być wykonana dla pozostałych katalogów, dlatego należy kliknąć każdy pierwszy nadrzędny folder z wiadomościami i ponowić operację
Webamail brak całych folderów
Nie subskrybowałeś katalogów lub Twój inny program pocztowy wyłączy wyświetlanie/pobieranie tych katalogów oraz informowania o nowych wiadomościach w nich. Ponownie kliknij na hamburgera i wybierz opcję zarządzanie folderami. Opcja ta umożliwia włączanie i wyłączanie widoczności i powiadomień dla wybranych folderów.
Funkcja może mieć wpływ na widoczność katalogów z wiadomościami także na innych programach pocztowych
Thunderbird i inne programy instalowane na komputerze
UWAGA! Ta operacja spowoduje pobieranie wiadomości z serwera, wiec musisz mieć na uwadze wykorzystanie transferu danych jeżeli korzystasz z seici komórkowej. W przypadku przerwania operacji, będzie trzeba powtórzyć cały zabieg.
Jeżeli Twoja wersja aplikacji jest starsza niż 115, należy wcześniej zaktualizować program do nowszej wersji.
Thunderbird błędne daty, nie wyświetla wszystkich wiadomości:
Klikamy prawym przyciskiem myszki na nazwie skrzynki której dot. problem np. nazwaurzytkownika@exampl.com (nie na katalogu lub wiadomości). I wybieramy porządkuj. Całość może potrwać od kilku sekund do nawet kilku godzin: uzależnione jest od ilości danych i Twojego łącza internetowego.
Thunderbird brak całych folderów
Klikamy prawym przyciskiem myszki na nazwie jak wyżej i wybieramy Menedżer subskrypcji i zaznaczamy lub odznaczamy katalogi i wybieramy opcję czy chodziło nam o to aby przestały się wyświetlać i nie były pobierane (Zrezygnuj z subskrypcji) lub aby były widoczne/pobierane (Subskrybuj). Następnie ok.
Usunięcie indeksów po stronie serwera
Jeżeli przeprowadziłeś wszystkie kroki ale nadal nie widzisz wiadomość, napisz do nas abyśmy usunęli indeksy na serwerze. Pamiętaj, jeśli jednak posiadasz Thunderbirda/Outlooka lub podobne tak czy inaczej przede wszystkim trzeba wykonać operację opisaną powyżej.