Zgłaszając do nas taki problem bez szczegółowych informacji (adres email nadawcy, odbiorcy oraz data i godzina zdarzenia) - nie będziemy mogli Ci pomóc. Jeżeli ktoś twierdzi, że wysłał wiadomość do Ciebie, a Ty jej nie otrzymałeś należy:
- Sprawdzić folder spam, czy czasami wiadomość tam nie wpadła np. Z powodu złej reputacji Twojego nadawcy lub też z powodu nieszczęśliwej konstrukcji samej wiadomości email, która może nosić znamiona spamu.
- Poprosić nadawcę wiadomości aby skontaktował się ze swoim administratorem serwera w celu wyjaśnienia sprawy.
Najczęstszym powodem, dla którego Twoje wiadomości nie docierają to:
- Literówka popełniona przez nadawcę w adresie email.
- Nie opłacona domena lub konto hostingowe.
- Brak wolnej przestrzeni na twoim koncie.
- Wiadomość nie została wysłana przez nadawcę - tak naprawdę i jest to łatwe do ustalenia.
Cztery powody dla których To nadawca najpierw powinien sprawdzić w swojej firmie hostingowej
Zasada jest prosta, to nadawca powinien skontaktować się ze swoim administratorem serwera w celu wyjaśnienia dlaczego nie może wysłać wiadomości. Logi na serwerach są zapisywane zarówno przez serwer odbiorczy jak i nadawczy.
- Powód nr 1: Gdyby teoretycznie nastąpiła całkowita awaria po stronie odbiorcy (czyli np. hostit.pl), to nie mielibyśmy informacji, że ktoś próbował wysłać do ciebie email. Serwer nadawczy - taką informację już miałby zapisaną w logach: serwer hostit.pl, był nie dostępny, dlatego nie mogliśmy wysłać Twojej wiadomości.
- Powód nr 2: W sytuacji której, nadawca mimo wszystko wysłał wiadomość, ale zrobił literówkę w Twojej domenie, to taka wiadomość także do nas nie dotrze i nie będziemy nawet wiedzieli o takiej próbie, ponieważ zapewne nie obsługujemy twojej domeny pisanej z błędem.
- Powód nr 3: Jeżeli odrzucimy wiadomość - to w zwrotce jest powód takiego odrzucenia i wysłana została ona do nadawcy
- Powód nr 4: Nadawca może mieć problem ze swoją usługą (błędna konfiguracja, wygasła domena itd)
Co mam robić w tej sytuacji?
Poprosić swojego klienta aby kategorycznie zgłosił to do swojego administratora serwera, bo może być to problem z jego serwerem. Nam oczywiście także możesz to zgłosić — jeżeli jednak nie będziemy mieli żadnej awarii odeślemy Cię do tego artykułu.
Klient ma potwierdzenie o próbie dostarczenia wiadomości
Świetnie, zgłoś się do nas celem wyjaśnienia sprawy oraz koniecznie przekaż logi dostarczone przez klienta.
Klient nie chce zgłosić do swojego administratora
W każdej chwili możesz zlecić nam analizę logów w celu wyjaśnienia sytuacji. W przypadku gdy Twoja usługa jest wolna od awarii i błędów, analiza będzie usługą płatną w kwocie 150 zł netto / zgłoszenie. Oczywiście przed przystąpieniem do analizy upewnimy się, że Twój serwer pracuje prawidłowo. Usługa jest realizowana na podstawie przedpłaty za proformę.