Jeżeli posiadasz dużą liczbę wiadomości w swojej skrzynce (dziesiątki tysięcy) działanie standardowej aplikacji poczty może nie być tak szybkie jak w standardowym kliencie poczty zainstalowany na komputerze.
Spowodowane jest to faktem, iż każde kliknięcie w programie pocztowym online, powoduje wykonanie tych samych akcji od samego początku:
- zalogowanie się na serwer poczty
- pobranie informacji o dostępnych wiadomościach
- sortowanie wiadomości i pobranie ich wg klucza
W aplikacji na komputerze lokalnym wszystkie te kroki są pomijane, zaś po pojawienie się nowych wiadomości, komputer wyświetla je według kolejności otrzymania z serwera poczty lub sortuje je samodzielnie.
Rozwiązaniem jest wyłączenie sortowanie przez aplikację online i pozwolić sortować wiadomości przez serwer poczty w tym celu należy po zalogowaniu się na pocztę online kliknąć w ikonę koła zębatego tuż nad listą wiadomości:
Następnie w nowo otwartym oknie przełączyć opcję Porządek Sortowania na Brak a następnie kliknąć zapisz:
Sortowanie będzie wykonywane teraz bezpośrednio przez serwer poczty (po dacie otrzymania wiadomości) - nie webmail. W przypadku kliknięcie ponownie w belkę nad tematem (od, do, temat, data) ponownie zostanie ustawione sortowanie wg wybranej kolumny przez webmail. W tej sytuacji będzie należało ponowić wyżej opisane ustawienia.
Jeżeli opisane rozwiązanie nie satysfakcjonuje cię możliwe są dodatkowo odpłatne rozwiązania, które eliminują problem bardzo dużych skrzynek. W tym celu prosimy o kontakt.