Jeżeli klienci są odrzucani przez serwer poczty, jednymi powodami mogą być sytuacje:

  • skrzynka odbiorcza jest przepełniona
  • skrzynka odbiorcza nie istnieje lub usługa nie została opłacona
  • nadawca jest na czarnej liście spamerów
  • nadawca działa na serwerze podłączonym do sieci typu dialup

Jeżeli nadawca jest na czarnej liście spamerów, oznacza iż znajdują się na serwerze, który został zgłoszony do międzynarodowych instytucji jako serwery rozsyłające spam.

Właściciel takiego serwer (w firmie hostingowej) powinien zadbać o monitorowanie takich zdarzeń i cyklicznie zgłaszać o usunięcie jego serwera z listy spamerów.


Wymagasz dużej elastyczności poczty i działania jej na Twoich zasadach?

Niestety często cykl usunięcia z czarnej listy jest długi lub administratorzy nie robią tego w ogóle. Rozwiązaniem jest skorzystanie z adresu nie filtrowanego.

Rozwiązanie

Jeżeli natomiast zależy nam na wiadomościach od wszystkich klientów, przygotowaliśmy adresy specjalne które nie podlegają filtracji nadawców.

Są to adres o nazwie:

  • postmaster@...
  • abuse@...
  • webmaster@...

Na tak zaadresowane maile, wiadomości zawsze dotrą do odbiorcy.