Uwaga, poniższa porada jest poglądowa i ew. wprowadzenie zmian na własnym serwerze wg jej opisu użytkownik dokonuje na własną odpowiedzialność i własny koszt. Dlatego jeżeli nie jesteś w stanie rozwiązać problemu z niniejszą poradą, prosimy o skontaktowanie się z naszym serwisem ( info@hostit.pl ), w celu uzyskania wyceny i zlecenia konfiguracji naszym technikom (także konfiguracje zdalne).
Celem instruktażu jest przedstawienie konfiguracji konta pocztowego w bezpłatnym programie Mozilla Thunderbird, opis przedstawiony na podstawie wersji 2.0.0.22 (20090605).
Zawsze aktualną wersje programu Mozilla Thunderbird (choć może niezgodną do końca z opublikowanym instruktarzem) można pobrać ze strony: mozilla.org/pl/thunderbird/
Uwaga! Instruktaż opisuje konfigurację przykładowego konta pocztowego o nazwie jan.kowalski@firma-kowalski.pl, dlatego proszę o zastąpienie adresu jan.kowalski@firma-kowalski.pl oraz domeny firma-kowalski.pl swoimi własnymi.
Aplikację uruchamiamy poprzez kliknięcie menu start i wybór ikony zatytułowanej „Mozilla Thunderbird” oraz postępujemy zgodnie z przedstawionymi instrukcjami.
Krok 1. Z górnego menu wybieramy Plik > Nowy > Konto…Krok 2. W pierwszej zakładce "Konfiguracji nowego konta" zaznaczamy Konto pocztowe i klikamy Dalej.Krok 3. Wypełniamy formularz własnymi danymi i klikamy DalejKrok 4. Zaznaczamy serwer POP lub Serwer IMAP (oba protokoły są obsługiwane przez nasze serwery) i jako serwer poczty wychodzącej podajemy poczta.hostit.pl i klikamy DalejKrok 5. Jako nazwę użytkownika zawsze podajemy pełen adres skrzynki pocztowej, którą konfigurujemy i klikamy DalejKrok 6. Pole możemy wypełnić dowolnie, jednak warto tutaj podać adres naszej skrzynki pocztowej. Klikamy Dalej.Krok 7. Na ekranie podsumowującym możemy sprawdzić poprawność wpisanych danych i gdy wszystko się zgadza możemy kliknąć DalejKrok 8. Skrzynka została skonfigurowana, jednak na wszelki wypadek sprawdźmy czy wszystkie ustawienia są prawidłowe (szczególnie przydatne gdy mamy kilka kont pocztowych w programie Thunderbird). Kilkamy z menu Narzędzia > Konfiguracja kont...Krok 9. W nowo otwartym oknie sprawdzamy czy wszystkie wprowadzone wartości są prawidłowe dla każdej ze skrzynek (zgodnie z przedstawioną grafiką), jeśli nie to poprawiamy. Na szczególną uwagę zasługuje opcja Serwer poczty wychodzącej SMTP (ostatnia opcja na dole): Aby wysłać pocztę poprzez serwer SMTP na hostit.pl, każda skrzynka pocztowa powinna posiadać skonfigurowany serwer SMTP wg indywidualnych ustawień.Krok 10. Zaznaczamy z lewej strony okna opcję Serwer poczty wychodzącej (SM.... Jeżeli w konfiguracji serwera poczty wychodzącej (SMTP) nie ma pozycji z nazwą naszej skrzybki pocztowej klikamy Dodaj... W przypadku gdy nasza skrzynka istnieje klikamy Edytuj... i porównujemy z poniższymi danymi.Krok 11. Sprawdzamy czy w polu Użytkownik jest podana nazwa naszej skrzynki pocztowej, jeśli nie poprawiamy pole, klikamy ok
Jeżeli wysyłka poczty nie będzie działać lub jeśli jesteś użytkownikiem internetu firmy TP S.A., zmień port SMTP z 25 na 587.
Krok 12. i raz jeszcze zaznaczamy z lewej strony nazwę naszej skrzynki pocztowej i poprawiamy Serwer poczty wychodzącej SMTP na nowo wprowadzoną wartość i klikamy ok**