W dniu 6 stycznia br., o godzinie 13:30 zostały uruchomione ostatnie niedziałające serwery wirtualne i przypisane do nich usługi. Termin ważności wszystkich kont, zostanie wydłużony zgodnie z regulaminem świadczenia usług, który zbiegnie się z opublikowaniem stanowiska firmy nie później niż do 11 stycznia br. Do tego czasu wszystkie konta wygasające pozostaną aktywne.

Nadal trwające prace administracyjne, uniemożliwiają rejestrację nowych klientów i dostęp do panelu, który zostanie przywrócony w dniu dzisiejszym.

W przypadku problemu z:

  1. serwerem MySQL, sprawdzić czy jest podana prawidłowa wartość w konfiguracji skryptów, czyli localhost - przed 4 stycznia br. użytkownicy często podawali błędną wartość sql.hostit.pl, która była także akceptowana, w chwili obecnej wymagane jest podanie bezwzględnie prawidłowej nazwy adresu serwera MySQL.

  2. odbiorem poczty z lokalnej aplikacji, należy upewnić się czy jako serwer poczty wychodzącej i przychodzącej (SMTP, POP3, IMAP) jest podane poczta.hostit.pl - jeżeli jest inaczej - należy wartość tą poprawić. Jeśli wartość jest prawidłowa lub odbiór/wysyłanie poczty nadal nie jest możliwy prosimy o wykonanie jednego z przedstawionych poniżej kroków:

  3. nie działaniem części domen::

    • Wyłącznie na kilkanaście sekund routera, a po jego uruchomieniu wykonać restart komputera, a następnie działać zgodnie z poniższymi instrukcjami, w zależności od systemu operacyjnego:

Wyczyszczenie serwerów DNS dla Windows XP:

  • zamknąć wszystkie przeglądarki internetowe
  • z paska Windows, wybrać Start > Uruchom > cmd
  • w nowo otwartym oknie wpisz:
C:\*\> ipconfig /renew 
C:\*\> ipconfig /flushdns

Wyczyszczenie serwerów DNS dla Windows Vista/7:

  • zamknąć wszystkie przeglądarki internetowe
  • z paska Windows, wybrać Menu Start
  • w polu wyszukiwania wpisać cmd i poczekać do pojawienia się u góry ikony aplikacji CMD
  • kliknąć na ikonie cmd prawym przyciskiem myszy i wybrać Uruchom jako administrator w nowo otwartym oknie wpisz:
C:\*\> ipconfig /renew
C:\*\> ipconfig /flushdns

Wyczyszczenie serwerów DNS dla Mac OS:

  • zamknąć wszystkie przeglądarki internetowe
  • uruchom narzędzie konsoli
  • w nowo otwartym oknie wpisz:
*:~ dscacheutil -flushcache

Wyczyszczenie serwerów DNS dla systemów Linux/Unix:

  • zamknąć wszystkie przeglądarki internetowe
  • uruchom narzędzie konsoli
  • w nowo otwartym oknie wpisz - koniecznie jako użytkownik root (ze względu na różnorodność dostępnych aplikacji, może w niektórych przypadkach zwrócić błąd):
\*:~# /etc/init.d/nscd restart
\*:~# /etc/init.d/dnsmasq restart
\*:~# /etc/init.d/named restart
\*:~# /etc/init.d/bind9 restart

Jeśli żadna z powyższych metod nie powiedzie się, można spróbować ustawić adres serwera poczty na tymczasowy (1 do 3 dni) jako adres IP 87.98.233.207 i po ustąpieniu (ping poczta.hostit.pl powinno zwracać IP 87.98.233.207) powrócić do ustawień domyślnych.